RETURER VIA WEBSHOP

För att göra ett ÅNGERKÖP eller REKLAMATION, följ stegen nedan:

  1. Fyll i orsak till din retur nedan. Du kommer därefter få ett bekräftelsemail.
  2. Skriv ut bekräftelsemailet som beskriver din retur och lägg den i ditt returpaket.
  3. Ta returadressedeln som finns i paketet och klistra över adressetiketten på originalemballaget.
  4. Lämna in ditt paket hos ett ombud för PostNord. KLART!

Så snart vi har mottagit din retur gör vi en återbetalning via samma betalningssätt som angavs vid ditt köp.

TIPS! Om du har valt faktura så kan du ”Rapportera retur” på din order i Klarnas app, då skjuts förfallodatumet upp utan extra kostnad så att ärendet hinner hanteras.

 

Vid ÅNGERKÖP dras 79 kr av för returfrakten på din återbetalning – oavsett paketets storlek eller vikt.

Fri frakt ingår vid köp över 700 kr. Om du handlar under 700 kr och väljer att returnera varan på grund av ångerköp så får du betala 79 kr frakt + 79 kr returfrakt.

Vid returer eller byten kan avdrag göras beroende på hur varan är använd sedan köptillfället. Om varan använts på ett sådant sätt att den påverkats av hygieniska faktorer eller skadats tar vi ut en avgift på 30 % av plaggets värde vid återbetalning

 

För att göra ett BYTE så följer du samma steg som ovan men välj ”Byte”.

Efter du fyllt i formuläret så måste du själv lägga en ny order på tuxer.se. Om du köpt en vara under en kampanj/med rabattkod och vill genomföra ett byte, kontakta kundtjänst@tuxer.se.

Alla BYTEN och REKLAMATIONER är kostnadsfria!

 

Läs fullständiga villkor här.

 

Fyll i formuläret nedan och skriv ut bekräftelsen som du får via mail.

Lägg den tillsammans med produkten i ditt returpaket.

 

*Ditt fullständiga namn (obligatorisk):

*Din epost (obligatorisk):

Ditt telefonnummer

*Ordernummer (obligatoriskt):

*Artikelnummer/produkt (obligatoriskt):

Artikelnamn/Beskrivning:

ÅngerköpReklamationByte

Vid Byten. Du måste själv lägga en ny order på tuxer.se. Om du köpt en vara under en kampanj/med rabattkod och vill genomföra ett byte, kontakta kundtjänst@tuxer.se.

Om du har valt Reklamation, beskriv eventuellt fel:

Om du har valt Ångerköp, berätta gärna varför du ångrar dig så vi kan bättra oss:

Om du har valt Annat: