RETURER VIA WEBSHOP

För att göra ett RETUR/ÅNGERKÖP eller REKLAMATION, följ stegen nedan:

    1. Fyll i orsak till din retur nedan. Du kommer därefter få ett bekräftelsemail.
    2. Skriv ut bekräftelsemailet som beskriver din retur och lägg den i ditt returpaket. (Inte tillgång till skrivare? Skriv då en handskriven lapp och skicka med i paketet med ditt ordernummer, namn på varan/varorna du ska skicka tillbaka inklusive artikelnummer, returorsak (retur, byte, reklamation), sedan ditt namn).
    3. Ta fraktsedeln som finns i paketet och klistra över adressetiketten på originalemballaget.
    4. Lämna in ditt paket hos ett ombud för PostNord. Se till att få ett kvitto med kolli-id på returförsändelsen hos ombudet. KLART!

Så snart vi har mottagit din retur gör vi en återbetalning via samma betalningssätt som angavs vid ditt köp.

TIPS! Om du har valt faktura så kan du ”Rapportera retur” på din order i Klarnas app, då skjuts förfallodatumet upp utan extra kostnad så att ärendet hinner hanteras.

 

Vid RETUR/ÅNGERKÖP dras 79 kr av för returfrakten på din återbetalning – oavsett paketets storlek eller vikt.

Vid returer eller byten kan avdrag göras beroende på hur varan är använd sedan köptillfället, vi godkänner enbart kläder som kommer tillbaka till oss i nyskick. Om varan använts på ett sådant sätt att den påverkats av hygieniska faktorer eller skadats tar vi ut en avgift på 30 % av plaggets värde vid återbetalning.

 

För att göra ett BYTE så följer du samma steg som ovan men välj ”Byte” som orsak.

Efter du fyllt i formuläret så måste du själv lägga en ny order på varan du önskar att byta till. Om du köpt en vara under en kampanj/med rabattkod och vill genomföra ett byte, kontakta kundtjanst@tuxer.se. Vi kommer inte att lägga på en returfrakt vid ditt byte.

Alla REKLAMATIONER/BYTEN är fraktfria, vi krediterar dig för frakten i efterhand.

 

Läs fullständiga villkor här.

 

Fyll i formuläret nedan och skriv ut bekräftelsen som du får via mail.

Lägg den tillsammans med produkten i ditt returpaket.

 

*Ditt fullständiga namn (obligatorisk):

*Din epost (obligatorisk):

Ditt telefonnummer

*Ordernummer (obligatoriskt):

*Artikelnummer/produkt (obligatoriskt):

Artikelnamn/Beskrivning:

ÅngerköpReklamationByte

Vid Byten. Du måste själv lägga en ny order på tuxer.se. Om du köpt en vara under en kampanj/med rabattkod och vill genomföra ett byte, kontakta kundtjänst@tuxer.se.

Om du har valt Reklamation, beskriv eventuellt fel:

Om du har valt Ångerköp, berätta gärna varför du ångrar dig så vi kan bättra oss:

Om du har valt Annat eller Passar mig inte utveckla gärna ditt svar så vi kan bättra oss inför kommande kollektioner: