Pappersflygplan.

Alltid fria returer | Anmäl dig på nyhetsbrevet och få 20% rabatt!

Frågor & svar

Beställning

Efter varje slutförd order skickas alltid ett bekräftelsemelj till den e-postadressen som du har uppgivit vid beställningen. Hittar du inte meljet i din inkorg eller i skräpposten har ordern inte slutförts. Är du osäker? Vänligen kontakta kundtjanst@tuxer.se .

Här hittar du vår Storleksguide.

I dagsläget kan vi tyvärr inte meddela när produkten finns i lager. Vi tittar på en lösning för att kunna erbjuda bevakning i framtiden.

Vi kan tyvärr inte lägga till rabattkoder eller ändra pris i efterhand.

Vi har tyvärr ingen möjlighet att ändra en slutförd order, dessa är redan skickade och hanteras av vårt externa lager.

Så fort din beställning har skickats får du en leveransbekräftelse skickad till din e-postadress.

Du får en spårningslänk från PostNord som gör det möjligt att följa paketets väg. Du kan även följa paketets resa i PostNord appen eller Mina paket appen.

Har du valt ”Postombud” hamnar paketet på ditt närmaste utlämningsställe och du får då en mailavisering till den mailadressen och ett sms till det telefonnummer som du uppgav vid köp.

Har du valt ”Hemleverans” kommer du få ett meddelande av PostNord där du själv väljer leveranstid och datum. Detta blir aviserat via sms eller e-post.

Om du av någon anledning inte löser ut ditt paket inom 14 dagar, debiteras en avgift på 120 kronor för hanteringskostnader. Det gäller expediering, packning, emballage, frakt, returfrakt, returbehandling samt insortering tillbaka på lagret. Vi rekommenderar att du löser ut paketet och därefter returnerar det för att slippa debiteras därefter.

Returer & Byte

Läs mer om hur du genomför en retur här. Se våra Köpvillkor för vilka rättigheter som gäller vid just din retur. OBS. Du kan inte returnera ett plagg som är köpt i en fysisk butik eller annan e-butik än i just vår e-handel tuxer.se.

Genom att skriva ut bekräftelsemailet så underlättar du hanteringen för vår lagerpersonal och din retur och återbetalning kan behandlas snabbare. OM du inte har tillgång till skrivare så räcker det att du fyller i formuläret här.

Bytesrätten gäller i 30 dagar från att du mottagit din beställning. Läs mer om hur du genomför ett byte här. Vi kan tyvärr inte genomföra byten via mail eller telefon.

Om du köpt en vara i kampanj/med rabattkod och vill genomföra ett byte, kontakta kundtjänst@tuxer.se.

 

Vårt lager meddelar oss när din order kommit tillbaka in i lager. Då krediterar vi din faktura/återbetalar beloppet på samma kort/konto som användes vid köpet. Vi jobbar så fort vi kan för att hantera din återbetalning men du kan även rapportera din retur i Klarna-appen på så sätt skjuts fakturadatumet upp och du slipper få betalningspåminnelser.

Kontakta oss

Du kan nå oss via mail kundtjanst@tuxer.se eller ringa vardagar 09.00-15.00 på telefonnummer 08-514 905 60. Vi försöker svara på mejl inom 24h på vardagar.

Under sommaren kan kundtjänstärenden ta lite längre tid. Tack för er förståelse!

Priserna kan variera hos både återförsäljare och på www.tuxer.se. Vart högsta respektive lägsta pris är beror på butikens individuella prissättning och eventuella prisförändringar som vid rea, kampanjer och specifika erbjudanden.

Här hittar du alla våra återförsäljare.

Följ oss på våra sociala medier, @tuxersweden på Instagram eller Tuxer på Facebook så får du alltid de senaste erbjudanden, rabattkoderna och nyheter. Du kan även prenumerera på vårt nyhetsbrev.

Betalning

Vi samarbetar med Klarna Checkout som säkert hanterar alla betalningar. Klarna Checkout skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp, sedan väljer du hur du vill betala. Du kan välja på Klarna faktura, Klarna konto, att betala direkt med kort eller med banköverföring. Läs mer om Klarna och dina rättigheter här. Priserna som presenteras på webbsidan anges inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Betalningsvillkor samt fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt. Alla priser som visas är i svensk valuta SEK. Observera att priserna kan ändras och erbjudanden kan dras in när som helst. Priserna som visas när kunden lägger sin order är de priser som gäller för hela orderprocessen.

Vårt lager meddelar oss när din order kommit tillbaka in i lager. Då krediterar vi din faktura/återbetalar beloppet på samma kort/konto som användes vid köpet. Vi jobbar så fort vi kan för att hantera din återbetalning men du kan även rapportera din retur i Klarna-appen på så sätt skjuts fakturadatumet upp och du slipper få betalningspåminnelser.

Leverans

Paketet är normalt framme på mottagarens utlämningsställe inom 2–5 vardagar i Sverige. Med tjänsten Spåra brev, paket och pall kan du följa ditt paket hela vägen. Du kan även ladda ner appen PostNord eller Mina Paket.

Tyvärr så skickar vi endast produkter inom Sverige men vi på Tuxer vill expandera i framtiden så håll utkik. Till dess ser vi att du vänder dig till din närmsta återförsäljare.

Du får då en mailavisering till den mailadressen och ett sms till det telefonnummer som du uppgav vid köp. Om du inte hämtar ut ditt paket inom ett par dagar så skickas en brevavisering till den adressen du uppgav vid köptillfället.

Rabattkoder

Kopiera/skriv in rabattkoden i kassan innan du genomför ditt köp. Se alltid till att priset är justerat efter rabattkoden är inskriven för att vara säker att du tar del av erbjudandet. Om du får problem kontakta gärna kundtjänst@tuxer.se innan du genomför köpet.

Om du inte kan se att du får rabatt måste du kontrollera om din rabattkod gäller för de produkter du önskar köpa. Alla våra rabattkoder är tidsbegränsade eller begränsade för att ej gälla redan rabatterade varor.

Om du köpt en vara i kampanj/med rabattkod och vill genomföra ett byte, kontakta kundtjänst@tuxer.se.

Miljö & Hållbarhet

Vi jobbar med flera olika material i våra fyllningar där dun är en. I de fall vi använder fjäder eller dun så är dunet inte taget från levande djur utan är en biprodukt av matproduktion. Vi strävar efter att jobba med leverantörer som är medlemmar i RDS (Responsible Down Standard). Läs mer om vad det innebär på responsibledown.org. Genom att jobba med licensierade leverantörer gör vi som varumärke ett aktivt val att inte jobba med samarbetspartners som har en bristande dunhantering.

Alla våra tyger testas för kemikalier med Bureau Veritas, Intertek och SGS. Vi testar också funktionaliteten hos tygerna så att det överensstämmer med våra beställningar. Vi följer strikt lagar och nivåer som omfattas av REACH. REACH är en EU-förordning om registrering, utvärdering, godkännande och begränsning av kemikalier. Vi listar också SVHC (ämnen av mycket högt intresse) till våra leverantörer och testar dem om det behövs. Vi använder oss såklart även av PFC-fria ytbeläggningar på våra tyger.

Back to top
0
    Din varukorg
    Din varukorg är tomTillbaka till butiken