Följande villkor gäller beställningar som görs av kunden på webbsidan www.tuxer.se. Varumärket Tuxer lyder under bolaget G.W Greiff & Co AB (Greiffs) org. Nr 556056-2000. Genom att beställa varor från www.tuxer.se (nedan benämnt som Tuxer eller webbsidan) så godkänner du villkoren som presenteras i det här dokumentet. Läs igenom noggrant innan du går vidare med din beställning.

Beställningar kan endast göras av personer över 18 år, som inte står under förmyndarskap och som är bosatta i Sverige.

Vi förbehåller oss rätten att ändra dessa villkor efter behov, utan att meddela dig på förhand. Den version av villkoren som gäller för din beställning är den version som finns tillgänglig på webbsidan vid den tidpunkt du gör din beställning.

 

PRISER OCH BETALNING

Vi samarbetar med Klarna Checkout som säkert hanterar alla betalningar. Klarna Checkout skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp, sedan väljer du hur du vill betala. Du kan välja på Klarna faktura, Klarna konto, att betala direkt med kort eller med banköverföring. Läs mer om Klarna och dina rättigheter här.

Priserna som presenteras på webbsidan anges inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Betalningsvillkor samt fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.

Alla priser som visas är i svensk valuta SEK. Observera att priserna kan ändras och erbjudanden kan dras in när som helst. Priserna som visas när kunden lägger sin order är de priser som gäller för hela orderprocessen.

 

LEVERANSER

Leveranstiden anges i kundvagnen under respektive fraktsätt. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara.

Paketet är normalt framme på mottagarens utlämningsställe nästa vardag inom Sverige och inom 2–6 vardagar utanför Sverige. Till vissa orter/länder gäller längre leveranstid, se exakta leveranstider.

Med tjänsten Spåra brev, paket och pall kan du följa ditt paket hela vägen. Du kan även ladda ner appen PostNord för lättare hantering av dina beställningar.

 

ÅNGERRÄTT

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 30 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den.

Den vara som returneras ska vara oanvänd, i oskadat skick och ha alla etiketter kvar. Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

 

REKLAMATIONER

Vi vill såklart att du ska vara nöjd med ditt köpt och vi står för kostnaden om varan är defekt eller om vi har packat fel. Om du upptäckt ett fel, kontakta gärna kundtjänst så snart som möjligt. Vid reklamation använd den bifogade retursedeln som kommer i paketet, skriv orsaken till reklamationen. Vi står självklart för returfrakten vid en av oss godkänd reklamation. Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel som kan ha påverkat varan ni beställt.

Reklamation gäller endast 2 månader från det att varan blev inköpt.

 

RETURER OCH BYTEN VIA WEBSHOP

Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Du betalar själv för returfrakten.

Beställd och oanvänd vara kan returneras i oförändrat skick inom 30 dagar, efter att varan finns att hämta på utlämningsstället. Använda originalemballaget då det finns en oanvänd tejpremsa på den för returer. Klipp av retur/reklamationssedeln från den bifogade följesedeln och kryssa i orsak till retur. Använd den förbetalda returadresssedeln och sätt den över adressetiketten på orginalemballaget.

Senast 5 arbetsdagar efter att vi mottagit din retur får du en bekräftelse via mail. Vi arbetar så snabbt vi kan med att administrera din återbetalning. Har du köpt varan hos någon av våra återförsäljare kan du tyvärr inte returnera den via vår webshop.

EJ UTHÄMTADE PAKET

Om du av någon anledning inte löser ut ditt paket inom 14 dagar, debiteras en avgift på 120 kronor för hanteringskostnader. Det gäller expediering, packning, emballage, frakt, returfrakt, returbehandling samt insortering tillbaka på lagret. Vi rekommenderar att du löser ut paketet och därefter returnerar det för att slippa debiteras därefter.

 

ÅTERBETALNING

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Se även konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma tvistlösningssida http://ec.europa.eu/odr.