Beställning

Produkten jag ville ha fanns inte i min storlek. Kan ni meddela mig när den kommer tillbaka i lager?

  • Idag har vi tyvärr inte möjligheten att bevaka produkter som är slut i lager. Detta beror på returer och efterfrågan. Vi tittar på en lösning för att kunna erbjuda bevakning i framtiden.

 

Jag glömde lägga till rabattkod på min beställning, kan ni justera det i efterhand?

  • Vi kan inte lägga till rabattkoder i efterhand. Kunden ansvarar själv för att se till att priset är korrekt innan köpet genomförs.

 

Jag ångrar/vill ändra min order!

  • Vi har tyvärr ingen möjlighet att ändra lagda order, dessa är redan skickade och hanteras av vårt externa lager.

 

Är min order skickad?

  • Så fort din beställning har skickats får du en leveransbekräftelse skickad till din e-postadress.

 

Var är min order?

  • Får paketet plats i din brevlåda levereras det i första hand dit. Får det inte plats i din brevlåda hamnar paketet på ditt närmaste utlämningsställe och du får då en mailavisering till den mailadressen du uppgav vid köp. Om du skrivit in fel mailadress eller av någon anledning inte fått ett mail kommer en brevavisering skickas från ditt utlämningsställe till den adress som angavs som leveransadress.

 

Jag glömde hämta ut min order! Vad händer nu?

  • Om du av någon anledning inte löser ut ditt paket inom 14 dagar, debiteras en avgift på 120 kronor för hanteringskostnader. Det gäller expediering, packning, emballage, frakt, returfrakt, returbehandling samt insortering tillbaka på lagret. Vi rekommenderar att du löser ut paketet och därefter returnerar det för att slippa debiteras därefter.

 

Returer & Byte    

Jag är inte nöjd med produkten, vad gör jag?

  • Vad tråkigt att du är missnöjd med din produkt, gå in på tuxer.se/retur, fyll i formuläret, skriv ut bekräftelsemailet och skicka tillbaka till oss tillsammans med varan. Se våra Köpvillkor för vilka rättigheter som gäller vid just din retur. OBS. du kan inte returnera ett plagg som är köpt i en fysisk butik eller annan e-butik än i just vår e-handel tuxer.se.

 

Jag har ingen skrivare, vad gör jag då?

  • Genom att skriva ut bekräftelsemailet så underlättar du hanteringen för vår lagerpersonal och din retur och återbetalning kan behandlas snabbare. OM du inte har tillgång till skrivare så räcker det att du fyller i formuläret på tuxer.se/retur

 

Jag vill byta min produkt, hur gör jag?

  • Vi kan tyvärr inte genomföra byten via mail eller telefon.
    Tuxer.se/retur. Gå till www.tuxer.se/retur och markera din retur som ett “byte” sen lägger du en ny order på den produkt du vill byta till.
    2. Markera som byte. Genom att markera som ett “byte” lägger vi inte på någon returfrakt.
    3. Lägg en ny order. För att bytet ska gälla måste en ny order läggas innan din retur inkommit i vårt lager.

 

Jag har gjort/vill göra ett byte men rabattkoden som jag använde på mitt första köp är inte längre giltig, hur ska jag göra?

  • Om du köpt en vara i kampanj/med rabattkod och vill genomföra ett byte, kontakta kundtjänst@tuxer.se.

 

Jag har gjort en retur, när får jag tillbaka pengarna?

  • Vårt lager meddelar oss när din order kommit tillbaka in i lager. Då krediterar vi din faktura/återbetalar beloppet på samma kort/konto som användes vid köpet. Vi jobbar så fort vi kan för att hantera din återbetalning men du kan även rapportera din retur i Klarna-appen på så sätt skjuts fakturadatumet upp och du slipper få betalningspåminnelser.

 

Kontakta oss        

Vilka öppettider har er kundtjänst?

  • Du kan nå oss via mail kundtjanst@tuxer.se eller ringa vardagar 09.00-15.00 på telefonnummer 08-514 905 60. Vi försöker svara på mail inom 24h på vardagar.

 

Hur vet jag vilken storlek jag ska köpa?

  • Vi rekommenderar att du använder dig av vår Storleksguide för att hitta den storlek som passar dig bäst. Den hittar du längst ned på sidan.

 

Är priserna samma i butik som på www.tuxer.se?

  • Priserna kan variera hos både återförsäljare och på www.tuxer.se. Vart högsta respektive lägsta pris är beror på butikens individuella prissättning och eventuella prisförändringar som vid rea, kampanjer och specifika erbjudanden.

 

Kan man prova era produkter någonstans?

  • Om du vill prova våra plagg så har vi återförsäljare över hela Sverige. Din närmsta återförsäljare hittar du på Tuxer.se/hitta-butiker. Vi garanterar dock inte att önskat plagg finns i just den butiken eller i din storlek eller färg.

 

Hur får jag information om nyheter och erbjudanden från Tuxer?

  • Följ oss på Facebook så får du alltid de senaste erbjudanden, rabattkoderna och nyheter eller prenumerera på vårt nyhetsbrev. Vi finns även på Instagram.

Betalning              

Vad kan jag välja för betalningsalternativ?

  • Vi samarbetar med Klarna Checkout som säkert hanterar alla betalningar. Klarna Checkout skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp, sedan väljer du hur du vill betala. Du kan välja på Klarna faktura, Klarna konto, att betala direkt med kort eller med banköverföring. Läs mer om Klarna och dina rättigheter här.Priserna som presenteras på webbsidan anges inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Betalningsvillkor samt fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.Alla priser som visas är i svensk valuta SEK. Observera att priserna kan ändras och erbjudanden kan dras in när som helst. Priserna som visas när kunden lägger sin order är de priser som gäller för hela orderprocessen.

 

Jag har gjort en retur, när får jag tillbaka pengarna?

  • Vårt lager meddelar oss när din order kommit tillbaka in i lager. Då krediterar vi din faktura/återbetalar beloppet på samma kort/konto som användes vid köpet. Vi jobbar så fort vi kan för att hantera din återbetalning men du kan även rapportera din retur i Klarna-appen på så sätt skjuts fakturadatumet upp och du slipper få betalningspåminnelser.

  

Leverans

Hur lång leveranstid är det?

  • Paketet är normalt framme på mottagarens utlämningsställe inom 2–5 vardagar i Sverige. Med tjänsten Spåra brev, paket och pall kan du följa ditt paket hela vägen. Du kan även ladda ner appen PostNord för lättare hantering av dina beställningar.

 

Jag bor i ett annat land men vill köpa Tuxer, hur går jag tillväga?

  • Tyvärr så skickar vi endast produkter inom Sverige men vi på Tuxer vill expandera i framtiden så håll utkik. Till dess ser vi att du vänder dig till din närmsta återförsäljare.

 

Hur vet jag att mitt paket har kommit till mitt utlämningsställe?

  • Du får först en avisering via mail till den mailadressen du uppgav vid köptillfället. Om du inte hämtar ut ditt paket inom ett par dagar så skickas en brevavisering till den adressen du uppgav vid köptillfället.

 

Rabattkoder          

Jag har fått en rabattkod, hur ska jag använda den?

  • Kopiera/skriv in rabattkoden i kassan innan du genomför ditt köp. Se alltid till att priset är justerat efter rabattkoden är inskriven för att vara säker att du tar del av erbjudandet. Om du får problem kontakta gärna kundtjänst@tuxer.se.

 

Min rabattkod fungerar inte, vad ska jag göra?

  • Alla våra rabattkoder är tidsbegränsade eller begränsade till ett köp per person eller begränsade för att ej gälla redan rabatterade varor.

 

Jag har gjort ett byte men rabattkoden som jag använde på mitt första köp är inte längre giltig, hur ska jag göra?

  • Om du köpt en vara i kampanj/med rabattkod och vill genomföra ett byte, kontakta kundtjänst@tuxer.se.

 

Miljö & Hållbarhet

Vart kommer dunet ifrån i era plagg? Och hur sköts det ur ett etiskt perspektiv?

  • Vi jobbar med flera olika material i våra fyllningar där dun är en. I de fall vi använder fjäder eller dun så är dunet inte taget från levande djur utan är en biprodukt av matproduktion. Vi strävar efter att jobba med leverantörer som är medlemmar i RDS (Responsible Down Standard). Läs mer om vad det innebär på responsibledown.org. Genom att jobba med licensierade leverantörer gör vi som varumärke ett aktivt val att inte jobba med samarbetspartners som har en bristande dunhantering.

 

Jag är intresserad av en barnoverall, men hur vet jag att den är fri från kemikalier?

  • Alla våra tyger testas för kemikalier med Bureau Veritas, Intertek och SGS. Vi testar också funktionaliteten hos tygerna så att det överensstämmer med våra beställningar. Vi följer strikt lagar och nivåer som omfattas av REACH. REACH är en EU-förordning om registrering, utvärdering, godkännande och begränsning av kemikalier. Vi listar också SVHC (ämnen av mycket högt intresse) till våra leverantörer och testar dem om det behövs. Vi använder oss såklart även av PFC-fria ytbeläggningar på våra tyger.